Har du mottatt et brev fra Collectio?

Jeg ønsker å betale, hvordan gjør jeg det?

Logge deg inn på MinSide. Her vil du få mulighet til å betale, enten via vipps eller med betaling via bankkort. Du kan også betale på tilsendt brev fra Collectio hvor kontonummer og kid står.

Jeg har ikke mulighet til å betale akkurat nå, kan jeg få betalingsutsettelse?

Du har muligheten til å søke om betalingsutsettelse. Du kan gå inn på MinSide og be om betalingsutsettelse der. Merk at det kan påløpe ekstrakostnader ved betalingsutsettelse, men det vil du få beskjed om.

Hva gjør jeg hvis jeg allerede har betalt

Har du betalt til Collectio vil vi motta dette og dersom det skulle stå igjen noe å betale vil vi sende deg brev om det. Dersom du har betalt til opprinnelig kreditor trenger vi å få oversendt kvittering som dokumenterer denne betalingen. Kvittering kan lastes opp på saken via MinSide.

Jeg er uenig i kravet, hvordan går jeg frem?

Er du uenig i fakturaen, eller mener at du ikke har bestilt varen eller tjenesten kan du registrere dette på «min side», og du bør gjøre det så fort som mulig. Collectio vil da stanse prosessen videre og kontakte vår kunde. Collectio vil informere deg videre i prosessen. Det er viktig at du dokumenterer årsaken til din uenighet godt. Prosessen kan gjenopptas om det ikke er i tvil om at du skylder beløpet, og da vil du få ny betalingsfrist, og dette vil du da få beskjed om.

Hvor kan jeg sjekke status på sak?

Ved å logge deg inn på MinSide med brukernavn og passord mottatt på brev, vil du få oversikt over alle dine aktive og avsluttede saker. På hvert krav vil du få oversikt over kravet, hvilke brev som er sendt og hvor mye du totalt skylder – spesifisert.

Trenger fakturakopi, hva gjør jeg?

Ved å logge deg inn på MinSide med brukernavn og passord mottatt på brev, vil du få mulighet til å bestille en fakturakopi, dette vil bli sendt deg så fort Collectio har mottatt dette fra vår kunde. I mellomtiden bør kravet betales for å unngå ytterligere omkostninger.

Hvordan logger jeg inn på MinSide?

Du logger deg inn på MinSide med brukernavn og passord mottatt på brev fra Collectio.

Hva gjør jeg hvis Collectio AS har gjort en formell feil?

Dersom du mener Collectio AS har gjort en formell feil i innfordringsprosessen kan du gjøre oss oppmerksomme på det ved å legge inn en notat på saken. Alternativt kan du rapportere feilen inn til Finansklagenemda som vil se på saken.